cozy and soft blanket.

Har tvättat och strykit klart alla minis kläder/filtar/tvättlappar/sänglakan nu!
Känns skönt att få allt sådant gjort. Vi vet ju faktiskt inte när den lilla behagar komma ut.
Kanske om 1 vecka el 5?
.

.
Bebis fina filt i 100% bomull med flätade kanter! Vill nästan ha den i soffan, såå mjuk och gosig!
Btw, imorgon ska jag åka och handla nödvändigheter till minis ankomst!
Vad ska/måste finnas hemma vid skötbordet? Hit me. Behöver alla råd och tips!

minis
cozy blanket in 100% cotton with braided edges! Think I'll get another one for myself, having in the sofa!
Soooo cozy and soft to sweep around u, love it.

Kommentarer
Postat av: Frida

Har du gjort nån lista över vad som ska köpas innan mini är här? Dela gärna med dig isåfall :) När beställde ni barnvagnen? Hur mår du nu? Massa frågor :) Kram

2011-09-01 @ 10:26:35
Postat av: Anonym

Frida; vad roligt! Skrev precis till det i inlägget nu! :)



Har börjat små handla med vet ej om jag har allt som jag bör!

Du ser sedan svaret här bland kommentarerna!

vagnen har vi redan här hemma, bild på den kmr i början av nästa vecka!

kram kram

2011-09-01 @ 10:29:27
URL: http://tildafingal.blogg.se/
Postat av: Marie

Om du känner någon från Sverige som ska komma och hälsa på så rekommenderar jag att du ber dem köpa Bepanthen. Världens bästa salva för blöjexem, torr hud osv för så väl mamma (inte blöjexem för mamman dock :) som för baby.

http://www.apoteket.se/privatpersoner/radochprodukter/common/produktinformation.aspx?Varuid=241436



Sen självklara saker som blöjor, babypuder, våtservetter och kräklappar. Ikeas tvättlappar i frotté är kanon!



Av min bästa kompis som fick barn två månader innan mig fick jag tipset att köpa hem tjocka bindor och plommonjuice. Nej det är inga roliga råd att få men jag lovar dig att det kan komma att behövas...!



Spännande att följa dig och den lilla. Själv väntar jag nummer två om ca 6,5 månad.



Kram

2011-09-01 @ 10:36:03
URL: http://mariehk.wordpress.com/
Postat av: Frida

Blöjor såklart :) kanske något ombyte om bebis garderob är långt bort. våtservetter, eller om du använder torra tvättlappar med vatten på. Min BM förklara att alla salvor och sånt inte behövs, utan om bebis blir röd i rumpan så kan man smörja på lite bröstmjölk och låta lufttorka :)

2011-09-01 @ 10:53:32
Postat av: m. ♥

vilken mysig blogg du har :)

2011-09-01 @ 11:07:57
URL: http://utankontroll.blogg.se/
Postat av: Johanna

Det vi har vid vårat skötbord är små handdukar (våra är från ikea och kostade 2kr st!), blöjor och torra tvättlappar. En babyolja kan vara bra att ha. Sen använder vi bomullsrondeller som är supermjuka till att tvätta ansiktet och händerna.

2011-09-01 @ 11:18:56
Postat av: Cicci

Ha den i soffan tills mini kommer, så den luktar er. :)



Vid skötbordet; tvättlappar, våtservetter, gamla slitna handdukar (våran pojk låg alltid på handduk på dynan, för de var så lätt att bara slänga i tvätten istället för o tvätta överdraget när olyckor hände fler gånger varje dag!) Nån mobil över skötbordet så de kan titta på. Papperskorg, gärna en med lock. Plastpåsar att lägga bajsblöjorna i innan de far ner i papperskorgen. Salvor som zinkpasta, inotyol eller bephanten. Blöjor såklart. Ombyten, så man slipper krångla om man helty plötsligt skulle behöva byta kläderna. napp.

2011-09-01 @ 11:27:17
URL: http://tionolletttio.blogg.se/
Postat av: Anonym

tack cicci, bra idé! ska genast slänga dit den! :)

2011-09-01 @ 11:35:15
URL: http://tildafingal.blogg.se/
Postat av: Petra

Blöjor och tvättlappar ;)

2011-09-01 @ 11:43:37
Postat av: Sofia

Ååå vart hr du hittat den underbara?

2011-09-01 @ 12:14:03
Postat av: Anonym

sofia, jag fann denna underbara filt på ikea för ngn månad sen sen!!!!

2011-09-01 @ 13:40:45
URL: http://tildafingal.blogg.se/
Postat av: Anna Clara

Du får alltså en liten tjej eftersom filten är rosa :D

2011-09-01 @ 13:47:30
Postat av: Anonym

Anna-clara; filten är ej rosa utan creme vit och finns bara i den färgen! Vi har valt att inte ta reda på könet utan vill att det ska bli en överraskning till dagen D kommer! kanske en flicka, kanske en pojke, bara mini i magen som vet!

2011-09-01 @ 15:40:22
URL: http://tildafingal.blogg.se/
Postat av: therese

åh, måste ju införskaffa mig en filt jag med som man kan gosa med i soffan! vilken vecka är du i nu?



Kram :)

2011-09-01 @ 16:02:33
URL: http://tinythess.blogg.se/
Postat av: Nea

Eller 7 veckor? Hoppas att du slipper gå över tiden, jag har bf nästa fredag så hoppas att den lilla kommer innan eller i alla fall nästa helg som senast =)

2011-09-01 @ 16:19:59
URL: http://frokennea.blogg.se/
Postat av: therese

Sv: Oj, då börjar det ju dra ihop sig! Gud så spännande. Vet du om det är en flicka eller pojke?

2011-09-01 @ 16:22:54
URL: http://tinythess.blogg.se/
Postat av: Anonym

nea; jag man vet aldrig!



therese; nej vi har ingen aning om vad det blir... Surprice!

2011-09-01 @ 16:38:12
URL: http://tildafingal.blogg.se/
Postat av: fröken T

Vid skötbordet använder jag torra tvättlappar som jag blöter i varmvatten och tvättar med en skvätt barnolja utan tillsatser. Använder en från Dermanord och min lilla är aldrig röd i rumpan. och allt tvättas lätt bort utan att man behöver gnugga. Inotyolsalva är mirakelsalvan för eventuella röda rumpor eller irriterade veck.



appropå mjuka filtar så kan jag rekomendera dessa filtar med personligt broderi. Jätte skön kvalite och ett roligt minne.http://www.babyfilt.info/personlig-babyfilt



kram på dig, du är väldigt vacker med din mage!

2011-09-01 @ 23:31:37
URL: http://blogg.mama.nu/ttycker/
Postat av: Emme

Åh vad snygg du är! Inte alla som kan vara så snygg i vecka 35 minsann! Själv såg jag mer eller mindre ut som en flodhäst i samma vecka :)



Några grejer som jag tycker är nödvändigt till mini:

1. Blöjor (liberos var bäst i början)

2. Inotyolsalva (för lilla gumpen)

3. Olja (bra till mjölkskorv och vid badet)

4. Parfymfri återfuktande kräm (smörja kroppen och ansiktet

med)

5. Små soppåsar (perfekt att ha under skötbordet, samt med sig i skötväskan)

6. Tvättservetter (libero har kanonbra)

7. Gumptemp (vi har en för örat, men barnmorskan säger att tempern till gumpen är bäst)

8. Panodil stolpiller (bra att ha)

9. Tvättlappar eller små handdukar (ett måste i badet)

10. Skötunderlägg engångs (lätt att det kommer lite klet på skötbordet)



Och lite till mamma med såklart:

1. Bephanten (salva som verkligen gör susen både på såriga nipples, samt röda stjärtar)

2. Elektrisk bröstpump (om man inte vill amma all over, ta sig en starkare drink eller ska iväg en liten stund)

3. Stora bindor (man blöder rätt bra efter förlossningen så nattbindor gör susen, även om det är lite läbbigt och man är van vid tampong)

4. Amnings-bh och linne (lättare att amma då)

5. Boppskydd (det läcker rätt bra i början)

6. Microlax (vet inte om du tänkt föda vaginalt, men om du gör det så kan jag lova dig att du inte är så sugen på att gå igenom förlossning nr 2 som brukar komma ca 1 vecka senare, if you know what I mean)



Ja, det var väl vad jag kunde komma på nu såhär på rak arm :)

Hoppas jag kunde bidra med nåt i alla fall :)

Lycka till nu!

Girl power!!!

2011-09-02 @ 00:20:48
URL: http://emmelinenaslund.blogspot.com
Postat av: Emelie

Kan ge ett tips ifall barnet har mycket skorv så köp en lus kam och använd det i samband med bad skorvet försvann från min son och kom inte tillbaka!

Dregel haklappar kan vara bra ifall bebis dreglar eller kräks mycket så behöver man inte byta kläder 20 ggr om dagen.

Febertarmometer Alvedon näsdroppar är jätte bra att ha hemma salvor till blöjexem miniderm är perfekt för barns torra hud. Om ni tänkt att använda napp så ha dom kokta innan ni skall åka till förlisningen! Packa en BB väska det kan gå fort!



Följer din blogg tills den lille är ute;-)

2011-09-08 @ 09:31:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0