storken.com

Nästan alla mina bebis saker har jag handlat på butik storken i Göteborg!
Utbudet är grymt och personalen urtrevlig! Verkligen ett hett tips till er kommande småbarnsföräldrar!
-
Bebis senaste tossor, dessa också från butik storken! Hur söta?
Åk dit själva och jag lovar er! Ni kommer inte att bli besvikna eller gå därifrån tomhänta!
-
Sen så har jag en fråga till någon utav er!
Hur funkar det med att slinga eller färga håret (ljust!) när man är gravid? Kan man göra det? Är det ok?

Kommentarer
Postat av: Josse

Åh så söta! Inspirerande blogg, o du är jätte fint gravid:)

2011-06-14 @ 10:12:37
URL: http://jjosephineericsson.blogg.se/
Postat av: Anonym

tusen tack! :)

2011-06-14 @ 10:17:07
URL: http://tildafingal.blogg.se/
Postat av: Therese

Ja, gud ja. Du kan absolut färga håret. Många gånger om till ljust. Jag är gravid nu med mitt 2:a o jag har färgat håret nu för ett tag sen ( är i v.32) o sen färgar jag innan förlossning. Gjorde jag förra gången o det var INGA problem alls. O jag färgade till ljus.

Så färga på !!

// Therese

2011-06-14 @ 10:20:18
URL: http://www.ilivethemmavid.blogspot.com
Postat av: evelina

Hej! Slingade håret på min gravida syster ljust och det fungerade helt utan problem :)

2011-06-14 @ 10:25:27
Postat av: Pi - Mamma i Oktober!

Det kan man! Man ska väl vara lite försiktig med att andas in det kanske men min frisör sa att det inte var någon fara :)

2011-06-14 @ 10:25:42
URL: http://thelittlefamily.blogg.se/
Postat av: Ewa

Stort Grattis till att börja med till beben i magen ;-) Under graviditet är det inga problem Sköt om håret x-tra efter slinger bara, lite inpackningar och solskydds schampoo( ska man alltid å 2a sidan ) Däremot ska man vara försiktig med vad man gör med håret efter och under amning Lycka till,

2011-06-14 @ 10:26:20
Postat av: Jessica

Ja, där köpte vi vår vagn och blev också väldigt trevligt bemötta. =) Jag slingade håret när jag var gravid, man ska nog inte hålla på för mycket med färg och så men en gång kan väll inte va så farligt?

Kram

2011-06-14 @ 11:05:33
URL: http://jessicaspace.devote.se
Postat av: Carro

Som regel så rekommenderar jag aldrig en gravid kvinna att göra något för att preparerar (färga, slinga) sitt hår. Inte för att det kan ta skada utan för att resultatet i 99% utav fallen aldrig blir som man har tänkt sig. Alla hormoner som spritter i kroppen påverkar håret på de mest underliga sätten. Vänta istället tills du fött bebben....

2011-06-14 @ 11:13:33
Postat av: Anonym

Jag har hört att det kan vara farligt att färga håret (vilken färg som helst) när man är gravid så man rekommenderar att låta bli. :)

2011-06-14 @ 11:33:18
Postat av: Anonym

Det är ej bra att färga för mycket, men du kan göra det :) välj inte helblondering. Folie slingor hade jag rekomenderat. Och ett tips är att säga till frisören att du är gravid innan ni börjar :) men din söta baby mage kommer nog synas ändå ;) Ha en kanon fin dag!! :)

2011-06-14 @ 11:33:47
Postat av: Johanna

Jag har fått veta att det inte är så bra att göra det.. (Har själv låtit bli nu under min graviditet). Men jag vet att en del säger att det är ok i slutet av graviditeten om man gör slingor som inte går ner i hårbotten.. Men det är nog väldigt olika vad folk säger.. :)

2011-06-14 @ 11:34:32
Postat av: Anonym

Vissa av kemikalierna i hårfärg/slingmedel kan skada hjärnan på barnet. Det kan skada hjärnan på så sätt att barnet får problem med att prata eller att det får vissa störningar i sina rörelser m.m .

Så det är en onödig risk att ta, jag vågade inte ta den risken när jag var gravid.

2011-06-14 @ 11:45:53
Postat av: Interior Dreams - Inspiration för ditt hem

Det går men de brukar avråda en från att göra det. Finns vissa onödiga risker med det. Om jag var du skulle jag vänta, nu är ju sommaren här och ditt hår kommer förmodligen blekas i solen ändå :) Jag slingar aldrig mitt hår under sommaren.

2011-06-14 @ 11:56:00
URL: http://interiordreams.blogg.se/
Postat av: Anonym

tuse tack för alla era tips.=)

2011-06-14 @ 12:00:17
URL: http://tildafingal.blogg.se/
Postat av: Carro

Hej alltid lika skoj att läsa din blogg det är absolut ingen fara att slinga håret. Ja gjorde det o min kusins fru är frisör i hon säger att det går hur bra som helst att slinga håret o absolut ingen fara för den lilla skatten i magen lycka till kramar

2011-06-14 @ 12:14:54
Postat av: S

Det är helt ok att färga ljust när man är gravid.

Gjorde det när jag var gravid och frågade en massa frisörer, fick i princip samma svar av alla. Att det skadar inte. Man ser ju höggravida frisörer titt som tätt och alla jobbar ju med starka produkter dagligen.

2011-06-14 @ 12:25:02
Postat av: Pia

Det är inga problem att färga eller slinga håret under en graviditet. Gör du slingor, så kommer ju aldrig färgen (eller blekningen) i kontakt med huden över huvud taget. Även färg är helt ok. Jag är frisör själv och även om frisör är gravid så arbetar hon ju med färger hela dagarna,(färgar kunder, så färga på du.

2011-06-14 @ 12:31:34
URL: http://plco.se
Postat av: Nina

Hej!

Jag såg att ingen kommenterat än. Vad jag förstår så ska man inte göra några behandlingar på håret under tiden man är gravid, det är lite si och så med om det är okej när man ammar. jag vet egentligen inte anledningen till det, men jag antar att det har att göra med att det är ganska starka "gifter" som man använder och att det kan gå in i din kropp.

Nina

2011-06-14 @ 12:56:14
Postat av: Nevani gravid v25

Vart i Göteborg ligger storken? :)

2011-06-14 @ 13:32:06
URL: http://nevani.blogg.se/
Postat av: Kicki

Hej Tilda!

Du kan absolut slinga/färga ditt hår när du är gravid! Förr i tiden var det mer tveksamt då man inte hade lika hårda restriktioner på väteperoxider o dyl.

Permanent kan däremot vara bra att avvakta med (nu tror jag ju inte du tänkt göra det) för det resultatet kan variera.

Men som sagt. det är varken skadligt för dig eller din bebis och du kommer inte få gå hem med någon galen färg (såvida inte din frisör gör något "fel")

Lycka till!

Kicki (frisör)

2011-06-14 @ 13:55:22
Postat av: Sara

Jag har hört att man inte ska färga när man är gravid.

2011-06-14 @ 14:41:53
URL: http://littlenova.blogg.se/
Postat av: Linda

längesen jag läste din blogg senast och klickar in mig och ser att du är gravid! Guuud va kul! :D jättegrattis :) du klär jättebra i magen... lät lite konstigt kanske... men du förstår vad jag menar :) hehe

2011-06-14 @ 14:55:33
URL: http://lindaspeaking.blogg.se/
Postat av: Anonym

Linda, tack så mkt! Känns fantastiskt! :)



2011-06-14 @ 14:59:43
URL: http://tildafingal.blogg.se/
Postat av: Anonym

Storken Linné

Nordenskiöldsgatan 19

413 09 GÖTEBORG



Tel. 031-12 80 86



ÖPPETTIDER



Må-Fr.. 10-18

Lö...... 10-15

Sönd..... Stängt



Storken Sannegården

Stenbocksgatan 1

417 58 GÖTEBORG



TEL. 031-311 12 00



ÖPPETTIDER



Må-Fr..10-19

Lö......10-16

Sönd...11-15

2011-06-14 @ 15:00:48
URL: http://tildafingal.blogg.se/
Postat av: Lina

håret kan få en konstig färg bara :p typ rosa? haha..

2011-06-14 @ 15:26:01
URL: http://millblomskan.blogg.se/
Postat av: Saraah - Frisör & Nagelteknolog

Hejsan! Ang din fråga me håret, så ska det inte vara några problem att få de ljust. De är nog lite knepigare när det skall färgas mörkare. Men blekning är inga problem :)



Kram S.

2011-06-14 @ 15:47:48
URL: http://aranele.blogg.se/
Postat av: Annelie

Finns delade åsikter om det, men det min frisör sagt är att färgresultatet inte kan garanteras. Hormonerna kan spela ett spratt så färgen blir en annan än den man tänkt sig. Rådfråga din frisör och lycka till :)

2011-06-14 @ 15:57:33
URL: http://www.Mammali.se
Postat av: Anonym

Slinga på du, om du vill kan frisören lägga slingorna lite längre ut och inte direkt till hårbotten. Men det är ingen fara. Läs inte allt som står på nätet, jag själv färgade mina rötter varje månad :-)

2011-06-14 @ 16:33:11
Postat av: Anna

Jag är gravid i v 14. Slingade håret ljust igår och hade inte en tanke på att det kunde vara farligt... Vad nojig jag blev nu. Hoppas att någon annan vet?



Kram

2011-06-14 @ 16:57:34
Postat av: Anonym

Anna: jag tror inte att det ska vara ngn fara! :) Inte vad jag läser på kommentarerna! :)

2011-06-14 @ 17:57:02
URL: http://tildafingal.blogg.se/
Postat av: Annika

Ja, det är oki.



bebisen tar inte skada av det.



MEN... ditt hår kanske inte är som det brukar vara.. och reagerar annorlunda på slingvätska mm..



Så reslutatet kanske inte alls blir lika bra som annars.

2011-06-14 @ 18:26:50
URL: http://keanmamo.blogg.se/
Postat av: shall

Hej Tilda.

Jag skulle nog hålla mig borta från sådant nu under graviditeten speciellt om du ska bleka.....om du absolut måste så skulle jag nog välja att göra en toning.



Själv valde jag att hålla mig från sådant under hela min graviditet och färgade håret efter jag fött istället.



Såg nämligen ett program nyligen på tv om hur hårfärg påverkar framförallt frisörer som håller på med det dagarna i ända och det verkade inte vara så bra. Finns inga klara bevis eller studier men en tjej som gjorde repotaget färgade håret och gjorde sedan ett urin prov vilket visade tydligt att det fanns ämnen från hårfärgen i hennes urin....inte kul.



Sen gör man som man vill jag tror inte det är hela världen om du tonar det, det är ju lite snällare men allra bäst är såklart att hålla sig...



Mvh

2011-06-14 @ 18:29:49
URL: http://shall.blogg.se/
Postat av: Johanna

Hej. Jobbar som frisör och det är en fråga man får ofta. Det är ingen fara att färga håret under tiden du är gravid. Kan ta lite längre tid att ljusa upp håret men det är väldigt olika:) Brukar säga till kunderna att om du inte färgar håret varannan vecka så är det inget du behöver vara orolig över. Sen är det ju så att många frisörer jobbar med färg varje dag även fast dom är gravida och det hade dom inte fått om det va så skadligt. Så lite färg under graviditeten kan du unna dig:) tack för en bra blogg:)

2011-06-14 @ 19:02:50
URL: http://nailandhairstyle.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag väntar nog med slingningen ändå till efter grav! :)

2011-06-14 @ 19:08:24
URL: http://tildafingal.blogg.se/
Postat av: emilia

Kolla upp noga med barnmorskor och såna. Jag hade på en dokumentär i bakgrunden en gång där de diskuterade hur hårfärgningen påverkade människan! och troligtvis fostret.

2011-06-14 @ 19:14:05
Postat av: Josefine

Farligt och skadligt för ditt barn. Ska verkligen undvikas, ditt nyfödda och ännu inte utvecklade barn kan verkligen ta skada, det är giftigt och bör verkligen unvikas tilda.



Don't do it.

2011-06-14 @ 23:21:14
Postat av: FridaW

Hej!

Min bästa vän är frisör och driver egen salong sedan många år tillbaka. Enligt henne går det jättebra MEN man ska vara medveten om att med alla hormoner i kroppen osv så blir inte resultatet alltid som man önskar. Färgen tar inte alltid så bra och man kan behöva gå tillbaka och göra om det. Man ska även försöka undvika att färga för djupt ner i hårbotten.



Hälsningar,

Frida

2011-06-15 @ 09:28:13
URL: http://www.minbrollopsblogg.se
Postat av: Ewa.J

Tjenixen igen Läste ditt inlägg att vänta till efter, Då får jag nog säga att ditt hår blir mer skört efter än innan förslossning, sliter alltså mer på håret då. pga hormonförändringar och du har börjat amma vilket tar av kroppen. Men du är fin som du är och solen gör sitt till. Annars använd gamla ``hemma´´ knep så som skölj med kamomill the,(Låt sitta i en stund) eller citron vatten Särskilt nu med solen så bleker det till lite x-tra.Sköt om er ;-)

2011-06-15 @ 16:25:20
Postat av: Karin

Hej! Dom flesta verkar sunda i tanken när dom skriver här...men vissa undrar jag hur dom tänker!

Självklart kan du fixa håret när du är gravid! Skulle det vara så farliga kemikalier så skulle ju aldrig en frisör kunna fortsätta jobba när hon blev gravid, eller hur! Har slingat mitt hår under båda mina garviditeter utan problem. Däremot kan hormorner påverka en del...så meddela din frisör att du är gravid! Mix Studio i Jönköping är superduktiga! Kram!

2011-06-16 @ 14:28:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0