smell wine and sweet perfume.

Godmorgon! Jag är uppe med tuppen och pigg som en lärka! Blev en sväng på twin igår tillsammans med lottis & syrran! Mycket trevligt! Träffade på en massa härligt folk, Linda, härliga människa! Vissa små ord betyder faktiskt en hel del! Tack för dina fina ord! Dom värmer! Tänk att en liten fjuttig mening kan göra din dag eller någon annan glad? Tänk på det! :)
Fina vänner: Lottis, Joanni & Dalle
Kärlek
Min lottis säljer just nu ut halva sin garderob med kläder från märken som dolce&gabbana, versace, gucci mm till super bra priser, kika in här och fynda: http://www.tradera.com/auktioner/ecpat!
Min nyttiga kycklingburgare: Istället fär bröd så kör jag salladsblad och istället för dom friterade stripsen så kör jag på soyabönor! Dom godaste bönorna det! Dressingen är också nyttig och gjord av turkisk youghurt med mango chutney och sweet chili! Test it and u will love it!

Recept på kycklingburgare med mango dip:
Antal portioner: 6

 

800 g kycklingfärs
3 st salladslökar
1 klyfta vitlök
1 st röd chili
1 kruka färsk koriander
1 msk sweet chilisås
2 tsk japansk soja
1 st lime
svartpeppar från kvarn
1 tsk flingsalt
olivolja
6 st hamburgerbröd
6 msk majonnäs
1 huvud hjärtbladssallad
3 st bifftomater
1 st rödlök
Mangodipp
0.5 st mogen mjuk mango (eller fryst mango)
0.5 kruka mynta
2 dl tjock grekisk yoghurt
1 msk mango chutney
svartpeppar från kvarn

 


Only three days left until my flight takes me home and back to Athens!

Kommentarer
Postat av: olivia

underbar blogg!:) kan du inte ha en frågestund snart? vore trevligt!

ha en bra dag i solen (?)



KRAMAR!!

2010-07-08 @ 08:47:23
Postat av: Linda P

Keep up the good work, som jag sa igår! Kul o se dig :) Ta hand om dig! Puss Linda

2010-07-08 @ 11:05:09
Postat av: Alva

Hur tillverkade du kycklingburgaren? Recept? Eller köper du dem färgida? :D

Älskar din blogg, kramar :D

2010-07-08 @ 11:50:58
Postat av: Fia

Mmm... Hamburgaren lät riktigt god. Den måste jag pröva. Tack för tipset!! Kramelikram Fia

2010-07-14 @ 00:38:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0