want and need the sun so bad.

Okej, idag är det verkligen så JÄKLA kallt här, var ute med Milo nyss och frös nästan häcken av mig! Brrrr, säkert en sådär 20 minus kallt! Det får mig att längta hem x-tra mycket till mitt Grekland och mitt hem där idag! Vilken tur att jag snart åker ¨hem¨ då!
Det här ser jag när jag tittar ut idag...



...Och hit vill jag, till mitt hem och hus i varma Grekland!
¨miss my beautiful house in Greece¨

Gå in på http://josieswall.blogg.se/ och läs hennes senaste inlägg ¨fotbollsfruar¨så kanske ni kan ändra uppfattning och tycke om mig! Det är inte alltid en dans på rosor och bara LYX skrivet i pannan att vara just ¨fotbollsfru¨, det kan vara grymt tufft och jobbigt också, jag vet! Gå in och läs så kanske ni förstår oss bättre en dag! Jag hoppas det. Bra skrivet skorpan, im proud of u!

Kommentarer
Postat av: Josie

söta du :) Klart du får göra det gärna gärna! Har på skypis nu med! Kärlek

2010-11-25 @ 15:18:12
URL: http://josieswall.blogg.se/
Postat av: Sofia

Jag läste det där inlägget som du hade länkat till, och jag ville bara säga att jag verkligen ser upp till dig, och jag önskar att jag själv kommer kunna leva det liv du lever om några år. Självklart är det inte lätt, det förstår jag till 100% men samtidigt verkar det helt underbart. Speciellt för dig, för att du får bo i Grekland heheh :)

2010-11-25 @ 16:58:47
URL: http://sofoulas.blogg.se/
Postat av: Anonym

Kan du inte skriva lite mer om hur det egentligen är att vara "fotbollsfru" ?

Både det bra och det negativa, hur du får ihop vardagen och om de ensamma stunderna. Det behöver inte alltid vara negativt, det kan faktikst uppmuntra andra. :)



Jag är "spelar fru" och det bara i Jönköping. Vardagen är inte lätt att få ihop alla gånger, och ledighet finns inte på schemat.

2010-11-25 @ 20:11:38
Postat av: Sara

Hur kan Grekland vara "ditt hem" när du inte kommer därifrån? en fråga bara!

2010-11-25 @ 20:22:14
Postat av: Kristin

Kommenterade även din väns inlägg men känner att jag måste skriva något här med.



Du jobbar inte. Du har VALT detta helt själv. I grekland var planen att du skulle börja plugga (vad händer där egentligen?)Du har valt ditt liv HELT själv. Likväl som du "gett upp" ditt liv för din kille så kunde han gjort detsamma. Och sen ska jag tycka synd om dig och dina louis vuitton-väskor för att ni har det ensamt och tråkigt medans ni väntar på era fotbollsmän? Nej du. Min empati får ni då blankt inte.

2010-11-25 @ 21:39:27
Postat av: Anonym

Hahahaha kristin, vet du vad? jag behöver inte din empati el tyck synd om mig snälla. Det är inte det jag söker eller vill ha heller. Jag ville bara visa er att ibland är det inte så lätt. Min kille kunde tyvärr inte välja med tanke på att han spelar fotboll o ska vara där köpet blir, då i ngt annat land än sverige! jag kan inte säga åt honom att dit får du inte flytta för dit vill inte jag. Det är hans karriär! Du ska veta en sak, det är tufft att vara ifrån sina vänner o sin familj så långa tider... det är ingen dans på rosor o louis vuitton varje dag! Men tack ändå för din omtanke, jätte gulligt att du bryr dig!



o en sak till, besök ej min blogg, vill inte ha folk som du här inne! Tack :)

2010-11-25 @ 21:50:39
URL: http://tildafingal.blogg.se/
Postat av: marie

Förstår precis, det måste vara jobbigt om ens pojkvän reser bort hela tiden och man känner sig ensam. Eller att flytta till nya länder hela tiden med nytt språk och så.. Visst är det kul med lyxiga saker men man får ju offra en del oxå. Ser upp till er, ni är grymma :)

2010-11-25 @ 23:02:38
URL: http://mariesse.blogg.se/
Postat av: Anonym

Fick skjuta upp mitt pluggande i grekland för att vi helt plötsligt skulle flytta för ett år till ett nytt land igen! men tar upp studierna så fort jag är tilbaka i grekland! så var det med det!



Marie, TACK fina du!

2010-11-26 @ 12:18:42
URL: http://tildafingal.blogg.se/
Postat av: S

Anledningen till att jag läser din blogg varje dag är för att jag tycker det är SKOJ att läsa om ngt annat är svenssons hela tiden! sen får jag väldigt mycket inspiration från DIG som jag mår bra av! Tycker det är så tråkigt för dig/er att ni får ta så mycket skit från avundsjuka människor hela tiden! Hoppas ni inte blir allt för ledsna av det även om vissa kommentarer säkert kan vara svåra att skaka av sig. Stå på dig. Du ÄR en fullkomligt fantastisk människa!



Tack för en bra blogg! kram på dig!

2010-11-26 @ 12:42:24
Postat av: Anonym

Sara, för att jag rycktes helt plötsligt därifrån. Där jag precis skapat min trygga tillvaro, utan familj och vänner. Jag har skaffat kompisar, lärt känna staden och fått mig ett tryggt hem! Jag har 2 st hem, ett i Sverige och ett i Grekland....



Ja hur tusan är det att vara fotbollsfru? (gillar inte alls ordet!)

Det är faktiskt tufft och jag vet att inte folk tror mig när jag säger så, hur kan det vara tufft? Jo men det är fatiskt så, jag lämnade min trygga tillvaro i sverige där min fina familj befinner sig, jag lämnade mina bästa kompisar och gav mig ut i världen utan några kompisar eller familj runt hörnet! Jag har lärt mig att dom inte finns runt hörnet längre (huuuu!) Men jag har valt detta livet, jag har valt att följa min älskade runt om i världen och jag ska inte klaga. Trots att det är otroligt tufft så är det otroligt lärorikt och spännande också. Jag har fått se så otroligt mkt och fått en enorm erfarenhet! :)



2010-11-26 @ 13:29:12
URL: http://tildafingal.blogg.se/
Postat av: Anonym

S: tack så hemskt mkt! :) det är för folk som dig jag skriver och fortfarande tycker att det är kul... jag vill bara dela med mig av allt jag tänker, känner, tycker o gör! :) Kul att ngn gillar det! många kramar tilda

2010-11-26 @ 13:31:52
URL: http://tildafingal.blogg.se/
Postat av: Johannapanna

Var tvungen att kommentera! Men Kristin, Vem skulle vilja anställa en gravid kvinna som inte kan språket och som kan bli tvungen att flytta inom en veckas varsel? Inte så attraktivt på ett CV kanske.

Ville bara säga att det finns alltid mer under ytan till varför saker och ting inte sköter sig lika smidigt, fotbollsfru eller inte. Och jag ser inte heller något fel på att vara hemmafru om det nu är det man trivs bäst med.

2010-11-26 @ 16:12:42
URL: http://johannaty.blogg.se/
Postat av: Caroline

Patetiska människor som vill trycka ner människor man inte känner, luktar avundsjuka ända hit till usa. Grymt bra blogg och du har en fantastisk stil!

2010-11-26 @ 17:45:42
URL: http://idalivcaroline.blogg.se/
Postat av: Anonym

Johanna, <3

Caroline: tack för din omtanke! Ja ibland blir man bara trött, varför är det alltid såhär och varför ska tjejer trycka ner varandra, varför inte istället hålla ihop? Kram på dig

2010-11-26 @ 18:12:45
URL: http://tildafingal.blogg.se/
Postat av: Kristin

Det handlar verkligen inte om att trycka ner någon. Jag är inte elak eller ond eller försöker jävlas. Du länkade till ett inlägg som du tyckte vi borde läsa för att förstå att det inte är så himla kul att vara flickvän till en fotbollsspelare. Och jag måste få lämna en kommentar till detta. Du driver trots allt en blogg och uppmanar folk att kommentera. Du kan inte förvänta dig att alla ska skriva: "ååååååh vad fina skor!" hela tiden.



Först och främst tror jag att alla förhållande har sina utmaningar. Era innebär såklart stora uppoffringar, absolut. Men de som har en partner som reser mycket får också utstå mycket, vara ensam etc. Det är inget uteslutande "fotbollsfruar"



Anledningen till att din blogg är fascinerande är just att den är lite glammig. Glam är underhållande att läsa om! Och det är precis det. Du framställer dig själv som en glammig tjej, och inget ont med det (därför jag läser ju!). MEN det jag inte begriper är att du ändå vill att folk ska förstå att du har det tufft. Många (de flesta?) som läser din blogg känner dig faktiskt inte utan vi "känner" dig genom bloggen. Det är lätt att säga att man inte ska dömma, men det är ju såhär vi känner dig. Förstår du? Du visar upp dina fina saker och sen ska vi förstå hur tufft du har det. Visst, men det känns lite komplext. Det är ju inte så du framställer det hela.



Och på tal om att dömma: ska jag sluta läsa din blogg för att du inte vill ha "folk som mig" här? Är inte det att dömma?

2010-11-26 @ 19:06:50
Postat av: julia

Tänkte bara fråga lite konstruktivt... Jag citerar dig, "Min kille kunde tyvärr inte välja med tanke på att han spelar fotboll o ska vara där köpet blir, då i ngt annat land än sverige! jag kan inte säga åt honom att dit får du inte flytta för dit vill inte jag. Det är hans karriär!".



Känner du inte att du själv och din karriär kommer före din killes karriär? Blir det inte lite av att du följer din pojkvän vart han är ska bosätta sig och "glömmer bort" att tänka på dig och vad dina egna drömmar är i livet? Känns det inte viktigt att ha något "eget" som man kan vara stolt över i livet vid sidan om som såkallad fotbollsfru, ja jag vet inte, jobb i butik, göra hemsidor, göra smycken..ja vad som!



Hoppas du svarar :)

2010-11-26 @ 23:38:33
Postat av: Jessica

Jag har följt din blogg ett bra tag o jag älskar att gå in här o läsa vad du hittar på=)

Själv är jag en "vanlig simpel lastbilschaufför" men för mig är detta livet, jag älskar mitt jobb, mina kollegor o mitt liv...

Vi är alla olika o tyvärr ser folk inte det så utan de är sura o tvära för att de själva inte är nöjda med sin tillvaro, vad sägs om att göra nått åt den den kanske??

You go girl, jag stendiggar dig även om jag inte träffat dig o troligtvis inte lär få göra det heller!

Va stark, va dig själv o njut av livet varje dag!

Fortsätt va den jordnära goa tjej du verakar vara, det kommer man längst med!



2010-11-27 @ 02:58:10
URL: http://lifethruemyeyes.blogg.se/
Postat av: Anonym

2010-11-27 @ 04:16:33
Postat av: Anonym

Den texten var inte bitter menad. Julia, jag lever en av mina drömmar! :) Den dagen vi flyttar hem igen så är det jag som ska jobba och starta mitt egna! Krams



Jessica, tack fina du! :)

2010-11-27 @ 10:58:08
URL: http://tildafingal.blogg.se/
Postat av: Eva

uscha på vissa kommentarer och aj vad ont det gör å se hur ni (josie oxå) hela tiden måste förklara er.

Dessa människor kan ej ha upplevt kärlek,för det är ju trots allt kärleken som får en att göra dessa "dumma" uppoffringar..men so what?!Vad är finare än kärleken?Att älska och bli älskad tillbaka?

Om man ständigt ska tänka på sig själv så kommer man bara sitta ensam å bitter som vissa verkar göra. Man får göra vissa uppoffringar i sin egna väg för sin älskade..!Du är ung och det finns inget som hindrar dig el någon annan från att ta tag i saker å ting å skapa en karriär även om man är 45år. Skaka av er all negativt å njut ist!



by the way..älskar din blogg;)



2010-11-27 @ 11:57:51
Postat av: Anonym

Eva, ja ibland blir man bara trött! Men eller hur, jag lever ju en av mina drömmar nu, att få följa min kärlek ut i världen! den dagen vi flyttar hem igen så är det det första jag kmr göra, att börja jobba och bolla ideér! :) TACK för dina fina ord! MÅNGA KRAMAR

2010-11-27 @ 12:01:43
URL: http://tildafingal.blogg.se/
Postat av: Kristin

Det känns ju som det är svårt att fortsätta prata om ämnet om du varken publicerar eller svara på inläggen. Inlägget jag skrev innehöll ingenting elakt eller ont utan en fortsättning på fotbollsfrupratet. Varför ber du ens dina läsa att läsa det där inlägget om du inte kan ta en diskussion om det? Tycker det känns skevt när alla inlägg här handlar om hur avis, olycklig och hatisk jag är för att jag vill diskutera vidare frågan med dig. Men jag tror du bara vill ha små glada fina kommentarer som berömmer dig för hur stark och tuff du är, hur vacker och hur fint du klär dig. Och ja det är toppen. Men be oss inte läsa saker för att väcka frågan och sen inte kunna diskutera det vidare. Jag har inte lämnat någon elak kommentar, förnedrat eller klankat ner på dig. Jag har bara sagt att jag inte riktigt förstår varför vi ska tycka att ni har det så tuff i er glammiga (min definition, inte din) liv.

2010-11-28 @ 20:47:01
Postat av: Anonym

Kristin, skriv vad du vill :)

2010-11-28 @ 21:31:54
URL: http://tildafingal.blogg.se/
Postat av: Michaela

Det är klart att man blir avundsjuk på er "lyxfruar" som "får allt ni ber om". Iallafall är det oftast så man tänker när man är en vanlig svensson men jag kan förstå att det inte alltid bara är en dans på rosor. Trots allt så är ni bara människor ni med. Ni lever bara lite annorlunda än vi vanliga arbetande svenssons.



Ville bara få sagt iallafall att jag hoppas du inte tar vid dig om allt prat och all avundsjuka jag kan tänka mig att du får genomgå. Du är lika mycket värd som vem som helst!



Skall ta och läsa bloggen du tipsade om nu. Ta hand om dig/er. Kram.

2010-12-14 @ 14:43:45
URL: http://epituxia.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0