the worst part.

Igår kväll bröts helvetet loss, min migrän var värre än någonsin! En värk som redan är den värsta du kan tänka dig från början blev bara värre och värre! Inatt låg jag i tio timmars migrän, med kräkningar, avdomningar i hela högra kroppshalvan och försämrad syn! Så idag är jag svullen, ögonen mycket trötta och huvudet fortfarande smärtande ömt. Jag önskar verkligen ingen i hela denna värld att drabbas eller att få migrän. Vilken dag som helst, när som helst så byter jag med nöje bort dig. Förstår inte alls hur du har mage att komma tillbaka när du vet hur mycket jag HATAR dig?

Tro inte att man tar sig två Alvedon och sen är allt ok. Nej för migrän är en blodkärlssjukdom och då behövs starka receptbelagda läkemedel och du har en smärta som är obeskrivlig för flera timmar, med bitvis synbortfall, kräkningar, domningar och koncentrationbortfall och inte alltför sällan håller det på så under flera dagar, ibland veckor och därefter är du helt matt i hela kroppen och kan knappt böja huvudet för att det är så ömt. I dag kände jag för att förmedla denna högst ointressanta information till er läsare. Så att alla migräniker får lite mer förståelse ute i världen. - Tack Stina!


Skymning, bakar bröd, kokar julkola (jag är värd det!) och myser med tända ljus tillsammans...
Mami: Jag vill ha en stooor påse lösgotta och svenska tidningar, please send me! <3

Kommentarer
Postat av: Lina

Krya på dig!!

2010-08-22 @ 08:18:26
Postat av: Frida

Usch din stackare. Jag har hört att zonterapi verkligen hjälper mot det migrän. Dock måste man gå regelbundet för att det inte skall komma igen. Men det är fråga vad som är värt det. Ha det gott!!

2010-08-22 @ 08:36:51
Postat av: ia

Tråkigt med migrän.. Men vad va det din svärmor gav för tips du klickade hem?

2010-08-22 @ 10:27:23
Postat av: S

Krya på dig tjejen! Måste vara jättejobbigt med migrän =/ Visa gärna fler bilder i veckan :) Skulle gärna vilja se hur det ser utanför där ni bor.. området o så! Från centrum är det gångavstånd till ert hus?

2010-08-22 @ 10:42:17
Postat av: Amanda

svar: tack :D skickar mail!

2010-08-22 @ 10:45:48
URL: http://trulyamanda.blogg.se/
Postat av: Natalie.

Stackars dig pärla!! <3 hoppas du mår bättre. Puss

2010-08-22 @ 11:09:50
URL: http://hakunamatata.blogg.se/
Postat av: Anonym

fy lilla gumman det låter hemskt åh tro mig jag vet hur det är, jag har det med, man vet aldrig när den kommer det kommer helt utan förvarning bläääää jag har allt det du skrev med så jag lider verkligen med dig, har du varit åh fått riktig medecin ? jag fick tipparol utskrivet för migrän, det hjälper hoppas du mår bättre, försök få i dig något sött ell surt godis brukar hjälpa mig efter det hemska anfallet massa kramar

2010-08-22 @ 11:16:15
Postat av: Tess

Tilda! Du verkar vara en helt underbar tjej och kom ihåg att ont får alltid ont tillbaka. Så är ngn dum mot dig får du tänka att den personen alltid kommer få tillbaka alla dumheter. Sträck på dig. Du inspirerar och glädjer mig varje dag. Man får alltid vad man förtjänar i slutändan. Hoppas migränen släpper snart. Stor Kram

2010-08-22 @ 11:36:57
Postat av: Jenlen

Usch jobbigt har klarat mig från de iaf tur nog.Hoopas de blir bättre snart!

2010-08-22 @ 11:54:41
URL: http://jenlen.blogg.se/
Postat av: Anna

Men snuttan NU är det du som bokar en tid till akupunktur som jag sa till dig! Sen ber du ngn köpa eeze på Apoteket o skickar till dig. Är tusan! det det ENDA som funkar på mig, o ta den så tidigt som möjligt.. Känner verkligen med dig, har haft migrän sen ja va tio men nu tackvare akupnkt är den fasen så mycke bättre!

GÖR De Ny!! Puss o kraam

2010-08-22 @ 12:40:46
URL: http://baana.blogg.se/
Postat av: Josefin

Men usch det där lät inte alls särskilt kul. Hoppas du slipper det nu på ett bra tag framöver!

<3

2010-08-22 @ 13:35:18
URL: http://liustudent.blogg.se/
Postat av: Sanna

Usch det där låter inte alls roligt! Hoppas att du mår bättre! Jag gillar din blogg väldigt mycket, du verkar vara en genuin människa och det är roligt att läsa om dina äventyr! Kram S

2010-08-22 @ 16:30:12
URL: http://livingmydream.blogg.se/
Postat av: Frida

Du beskriver det bra. Jag vet precis hur du känner dig. Har du migränmedicin med dig? Finns receptfritt på apoteket här hemma. Har dock inte provat det, så vet ej hur pass bra det är.



Häls, Frida

2010-08-23 @ 00:07:51
URL: http://www.thisisfrida.blogspot.com
Postat av: Anonym

tack era underbaringar för er förståelse! det är den värsta sjukdom jag ngnsin kmr att ha! buhuuuuuu! kramar

2010-08-23 @ 09:47:38
URL: http://tildafingal.blogg.se/
Postat av: Anonym

Usch, jag hoppas verkligen att du mår bättre! Jag brukar aldrig läsa bloggar men blev tipsad av en vän att läsa din! Haha det här känns lite dumt men jag måste tacka dig... jag har nästan alltid haft ångest över min vikt(trots att jag tränar regelbundet)och har aldrig hittat något knep för att gå ner! Jag testade crossfit en gång men gav den inte riktigt någon chans! Nu läste jag att du tyckte att just crossfiten var den bästa maskinen på gymmet så jag tänkte testa den igen.. o gissa vad? På 8 dagar har jag gått ner 4kg!! Helt sinnes! Givetvis äter jag och dricker regelbundet, men hade jag inte läst det där hade jag nog inte hittat något som passar just mig! Haha du tycker säkert jag är helt konstig som berättar det till dig, men jag är bara så glad och det var i princip tack vare dig som jag lyckades!:) Hoppas allt är bra nere i Grekland! Du inspirerar!:) Kram

2010-08-24 @ 10:47:48
Postat av: Anonym

Tack så hemskt mkt, jag hejar på dig ända från grekland! :) Kul att du hittat en träningsform som funkar för dig också! När du tränar så, glöm inte bort att äta och ibland får man faktiskt unna sig ngt gotte! :) på så sätt är träningen en rolig syssla, och man tröttnar inte lika lätt!!!! :) kul att jag kan inspirera ngn!! många kramar till dig

2010-08-24 @ 10:50:30
URL: http://tildafingal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0