right.

Ni är många som frågat angående en flytt till Norge! Det stämmer bra det, det blir säsongen ut (ett lån på ungefär 1år, till juni 2011) i Rosenborg och Trondheim. Allt kommer vara precis detsamma, förutom ny tröja året ut under matcher! Vi kommer att ha kvar huset i Glyfada (mitt älskade hus!), för vi flyttar ju tillbaka och återvänder dit i början av sommaren nästa år igen! Jag åker redan tillbaka i helgen till glyfada, så jag kommer pendla en hel del fram och tillbaka:) Så det här blir nog ett spännande litet äventyr, hoppas jag! Kallare dock...

Hur är Norge? Trondheim?



Kommer hem till helgen, till mitt älskade HUS! Ska solas i massor... behövs! ;)

Kommentarer
Postat av: Natalie.

Jag med! Du var så fin i din så jag var tvungen att ha den också... Kunde inte välja färg ;) Hihi.

Ja men det tycker jag absolut!! När hinner ni?

Tror Norge kommer bli topp, men booo hur blev det med italienaren och greken nu då? ;)

Pusss socker!!!

2010-08-31 @ 09:40:06
URL: http://hakunamatata.blogg.se/
Postat av: Frida

Bloggtips - http://josefinjohnsson.wordpress.com, tillsammans med mikael lustig som spelar i rosenborg :)

2010-08-31 @ 09:43:21
URL: http://fridalinnmans.blogg.se/
Postat av: Isa

Vill bara säga att jag blir alltid så glad när jag läser din blogg! Keep up the good work!!

2010-08-31 @ 11:03:56
Postat av: Elin

Den här tjejen som har den här bloggen: http://josefinjohnsson.wordpress.com/ bor också i Norge och Trondheim då hennes kille Mikael Lustig också spelar i Rosenborg. Jag följer hennes blogg och den är bra! Din med såklart :)

2010-08-31 @ 11:18:10
URL: http://ellliiinnn.blogg.se/
Postat av: Erika

Norge är fint som tusan! :) Det är värt att ta en liten tur med bil och titta på omgivningarna!

Trondheim är dessutom anknutet (med nabotåget) till Storlien, Duved, Åre & Östersund, så det är lätt att ta sig någonstans!



Hoppas ni får det bra där!

Mysig blogg:)

2010-08-31 @ 11:24:25
URL: http://annfridaerika.blogg.se/
Postat av: Emmie

Heej! jag har bott i Östersund som ligger i svergie men i samma "höjd" som Trondheim, även samma som Åre, jag har varit i Trondheim några ggr. Norge är ett dyrt land, en pizza för minst 100kr. Det är kallt, tänk Åre, lång vinter men fin sommar :) Annars är Trondheim en fin stad tycker jag iaf :P Kramar till dig! :)

2010-08-31 @ 11:53:25
URL: http://emmiev.blogg.se/
Postat av: Hilda

Grymt tjejen!

Efter att ha jobbat ett halvår i grekland förstår jag att du vill ha kvar huset. Skulle jätte gärna vara i dina skor och önskar dig all lycka i norge.

Norge är riktigt vackert!



/Madde

2010-08-31 @ 12:55:50
URL: http://madelenehildahilden.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej Tilda!

Läser din blogg rätt regelbundet. Är också fotbollsfru men absolut inte glamorös som du ;) jag vill gärna dela med mig erfarenheterna av att vara fotbollsfru i Norge. Tro mig du sa kallt..jag säger svin kallt! I Trondheim blir det lätt minus 30 på vintrarna och det känns kallare. Där struntar man i att se snygg ut utan underställ, dubbarna och en gosig mössa är ett måste. Det är liten stad och inte så speciellt roligt att bo där. Beror på vad man har för perspektiv men det är framförallt väldigt vackert där! Berg, fjordar m.m valsafari om du gillar djur är ett tips på häftig upplevelse. Norge är asdyrt men härliga människor. Man hinner skratta en del åt dem :) lycka till! Kommer säkert bli grymt för er. Sån à där äventyr är det som gör en starkare! Hoppas jag inte var för negativ men du har säkert själv ställ in dig på att det kommer vara motsatsen till ert Grekland. Kram!

2010-08-31 @ 13:29:25
Postat av: anna

skojar du?????

just trondhemim?????

har dem bra fotbollslag där?????

trondhemi är underbart!!!!!!!!!!!!!!



min fästmans företag startade ett samarbete med ett annat båtföretag i trondheim förra vintern,

trondheim är magiiiskt



bergen, vattnen, luften



wow



familjen har hus i trysil så dit åker vi skidor varje år



några timmar från trondhemi



loooovelyyyyyy



god tur!



kram anna

2010-08-31 @ 14:03:15
Postat av: Anonym

ps, va de inte en lägenhet du bodde i, i grekland?



kramis

anna

2010-08-31 @ 14:04:35
Postat av: anna

ps, det är ju lååååååååååååååååååångt upp i norge, så det tar ju långt tid från sverige med bil dit, men det går väll flyg tror jag? och det blir väll ändå närmare till din familj i jönköping?

blir det väll?? än grekland??

mitt lokalsinne är noll ; )

norrmän är sköna! det blir kul!

åker du skidor precis som mej???



kram anna

2010-08-31 @ 14:10:48
Postat av: Michan

Spännande, såg det på soprtbladet.se igår, tror Norge är riktigt fint.

2010-08-31 @ 14:27:28
URL: http://michanelfgren.blogg.se/
Postat av: J

Haha vad skadeglada alla verkade bli, typ "slut på lyxlivet för dig". Det är väl fantastiskt att du får chansen att åka runt och uppleva så mycket olika länder och kulturer tycker jag. Hejja hejja!

2010-08-31 @ 15:41:15
Postat av: anna

Ps igen, verkar som allt kom väldigt plötsligt?

Hur känns allt för dig då? Glad? Ledsen?

Skulle inte du börja plugga Språk i grekland?

Eller vad ska du göra i trondheim nu 1 år? Finns ju inte så mkt att göra där, men naturen är magiskt fin om man gillar sånt! Den är säkert mkt välgörande för kropp o själv! Du gillar ju att motionera, naturen där är som GJORD för det!!! om du inte sett bilder kommer du tro att du drömmer av den naturen, magiiii på hög nivå!!!!!!!!!

Men Känns det inte jobbigt att inte få Slå sej till ro nånstanns? Att kunna känna lugn & att här vill och kan vi bilda familj och bo alltid så att säga? Eller du kanske inte känner det behovet? alla e ju olika : )

Själv skulle jag känna mej splittrad av att ha 3 hem, Bostad i grekland, familjen i sverige och hem i norge, känner inte du så? Jag skulle bli helt sönderstressad. Hur gör du för att orka?

Är du Grekisk medborgare? Svensk? Norsk? Typ vilket land för du tex rösta i?

Är det inte jobbigt att veta att du inte själv kan satsa fullt ut & börja med nåt jobb eller fler åriga studier i landet för helt plötsligt ska ni iväg igen?

eller? : )



Men kärleken är viktigast! Så jag är säker på att du gör rätt val!



Kram Anna

2010-08-31 @ 16:01:49
Postat av: Jenlen

Oj va spannande det later och roligt!

2010-08-31 @ 16:30:33
URL: http://jenlen.blogg.se/
Postat av: Lisa

Norge er kjempe fint, og Trondheim er en av de fineste byene vi har. Det er koster å bo her for å si det sånn, men det du vel kanskje fra før :)

2010-08-31 @ 16:46:57
Postat av: jonna

Vad tråkigt, men du kommer nog trivas i Norge med :-) Passa på att använda vinterkläder. Förstår nu varför du valde den gråa Acne jackan :-)

2010-08-31 @ 17:00:19
URL: http://www.jonnalauhage.blogspot.com
Postat av: Petra Bloggar

Spännande äventyr som du skrev, det här fixar ni lätt. Kärleken är starkare än att Norge knäcker...tyvärr är Trondheim ungefär lika med döden. Men norrmännen kan behöva en blond liten pingla som du där så kanske stan lever upp ;-)



KRAM

2010-08-31 @ 19:01:29
URL: http://www.petrabloggar.com
Postat av: S

Älskar huset! Hur ofta kommer du vara i grekland? din kille kommer väl flytta till norge nu?

Vilken är din dyraste väska? :)

2010-08-31 @ 20:42:52
Postat av: Sandra

Jag bor själv i Oslo just nu och jag stormtrivs, gillar Norge. Men Trondheim är kallt, buhu.

Men o andra sidan har du nära till Åre så passa på att hänga i backarna där i vinter :)

2010-09-01 @ 01:43:31
URL: http://frokentoivoinen.blogg.se/
Postat av: Ida

oj vilket byte! hoppas ni ska trivas i Trondheim! :O) ska ni flytta dit nu på direkten? Kram!

2010-09-01 @ 08:37:54
URL: http://madrida.blogg,se
Postat av: Ottilia

Hoppas att allt blir toppen för er! :) Tycker om din blogg Tilda. Kram på dig.

2010-09-01 @ 12:16:19
URL: http://tilamao.blogg.se/
Postat av: Mona

Hoppas du kommer trivas i Trondheim! SItter i Olso nu och tycker att det är supermysigt! Snygg blogg btw :) kramkram

2010-09-16 @ 10:10:47
Postat av: Anonym

Mona, tack så mycket! :) Ja det blir säkert bra. e du i oslo nu?? TACK gumman.. kram

2010-09-16 @ 10:23:52
URL: http://tildafingal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0